Consumenten helpen met het maken van duurzame keuzes
Steeds meer consumenten zijn op zoek naar duurzame keuzes.
Intergamma heeft afgelopen jaar het assortiment uitgebreid met producten die helpen bij de verduurzaming van de woning. Daarnaast werken we met upcycle campagnes om consumenten te helpen om bestaande producten een nieuw leven te geven. Binnen ons assortiment maken we duurzamere keuzes steeds meer zichtbaar en geven consumenten informatie over hoe een klus op een duurzame wijze kan worden uitgevoerd.
Verduurzaming van de woning door GAMMA
We werken intensief samen met overheidsinstanties en maatschappelijke organisaties, zoals Milieu Centraal, om gezamenlijk de energietransitie te versnellen. Om het verduurzamen van de woning toegankelijker voor de consument te maken, hebben we ons aanbod uitgebreid en in samenwerking met de branche en Milieu Centraal een aantal producten geclassificeerd die helpen bij de verduurzaming van het huis (Doe het zelf, Doe het duurzaam).
Daarnaast zijn binnen GAMMA Nederland 28 inmiddels bouwmarktmedewerkers tot duurzaamheidsspecialist opgeleid. Hiermee kunnen we consumenten beter informeren over de mogelijkheden die er bestaan om water en energie te reduceren. In 2022 zal het aantal duurzaamheidspecialisten naar 85 worden uitgebreid. Ook wordt informatie over het verduurzamen van het huis aan consumenten via ‘duurzame kluswijzers’ en de websites van GAMMA Nederland en GAMMA België aangeboden.


Upcycle campagne Karwei
In 2021 heeft Karwei een tweede upcycle-campagne gelanceerd. Via social media werden consumenten geïnspireerd in het hergebruik van tweedehands spullen. Daarnaast heeft Karwei het assortiment verder uitgebreid met producten die gemaakt zijn van gerecyclede materialen.